Etykiety

wtorek, 3 lipca 2012

ogóreczki

Ostatnia noc była burzowa ale również bardzo ciepła.
A to przyczyniło się do tego, że ogórki na ogródku rosną wyśmienicie.
Pierwsze zebrane ogóreczki dałam do słoika :)
2 kg ogórków =  8 małych słoiczków :)
Przepis dostałam rok temu od mamy, robię je pierwszy raz ale jadłam już wcześniej u mamy i były pyszne.
Dlatego podzielę się z Wami przepisem.
Ogórki po poselsku:
4 kg ogórków
3-5 szt papryki (ja dałam czerwoną)
5 dużych ceból
Ogórki pokroić wzdłuż na 4
paprykę w drobne paski
cebulę w kółka
solanka:
1 szkl. soli
9  szkl. wody
Ogórki, paprykę i cebulę zalać solanką,
odstawić na 3 godziny, 
odcedzić, 
wkładać do słoików (ogórki, cebulę i paprykę)
Zalewa:
  4 szkl cukru
4 szkl wody
3 szkl octu 10%
paczka gorczycy
paczka ziela angielskiego
zalewę zagotować
Paprykę, ogórki, cebulę zalać gorącą zalewą,
pasteryzować 5-7 minut 

A oto moje ogóreczki:




 
 

1 komentarz:

  1. Będę musiała skorzystać z przepisu bo w słoiczkach prezentuja się apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń

bardzo będzie mi miło jeśli zostawisz po sobie ślad